::: Menu:
:
::
:
::
:
::
:
::
:
::
:
::
:
|
Powstała w 1987 r. stworzona z pasji do latania z zamiłowania do majsterkowania. W 1975 r. zacząłem budowanie pierwszej i to była jedyna lotnia na planach amerykańskich typ Seagull.Wszystkie inne skonstruowane przez ze mnie od Polota, Skorpiona, Karata i cała rodzina KANION i tych parę wózków motolotniowych od Moplika, Pulsara, Grand 2000. Paragrand i inne części. A te wszystkie zbudowane konstrukcje, podyktowane były rywa-lizacją zawodniczą, utrzymanie kroku w konstrukcjach trendu światowego. To był okres dużego rozwoju lotniarstwa światowego.Konstrukcje nasze krajowe nie ustępowały kon-strukcją światowym, jedynym słabym punktem był brak dobrych materiałów a wszczegól-ności na pokrycia. Najpopularniejszą lotnią jak się okazało, bardzo prosta w konstrukcji była i jest nadal lotnia Bravo. Konstrukcja z 1980 r. najpierw lotnia swobodnego latania a następnie w miarę rozwoju motolotniarstwa stosowana do dnia dzisiejszego. Z opinii pilo-tów nie przeszkadzaj - lotnia sama leci. Upragniony ten pierwszy w Polsce przelot 50 km, warunek do srebrnej oznaki, wykonany został na lotni Golf.Golf okazał się również świet-ną lotnią pod moto. Wszystkie te typy lotni były w różnej wersji, każdy mógł sobie dobrać do swojej wagi. Nazwa Firmy powstała od najpopularniejszej lotni KANION BRAVO. Muszę podkreślić że wszystkie Kaniony były bardzo popularne. Latały nie tylko w Polsce, w szczególnie w tym okresie w krajach socjalistycznych a także świata. Firma jest nadal aktywna prężnie pracuje. Tu znajdziesz i dobierzesz sobie sprzęt na Twoje możliwości. Na zasobność na Twoją umiejętność, sprzęt do rekreacji i wyczynu.
Rok budowy |
Nazwa |
Gene racja |
Klasa |
Kąt wierzch |
Rozpię tość |
Powie rzch m2 |
Swobo dne |
Moto |
|
1975-76 |
Seagull |
2 |
1 |
105 |
|
22,0 |
S |
|
1977 |
Polot |
3 |
1 |
110 |
10 00 |
16,5 |
S |
|
1978 |
Skorpion |
3 |
1 |
120 |
9 80 |
14,0 |
S |
|
1979 |
Karat |
5 |
1 |
120 |
10 20 |
16,8 |
S |
|
|
RODZINA KANION
Rok budowy |
Nazwa |
Gene racja |
Klasa |
Kąt wierzch |
Rozpię tość |
Powie rzch m2 |
Swobo dne |
Moto |
|
1979-80 |
Alfa |
3 |
1 |
113 |
10 10 |
17,0 |
S |
M |
1980 |
Bravo |
3 |
1 |
113 |
10 40 |
18,4 |
S |
M |
1980-81 |
Charli |
3 |
1 |
113 |
11 00 |
19,5 |
S |
|
|
1981 |
Delta |
3 |
1 |
117 |
9 80 |
16,0 |
S |
M |
|
1982 |
Ecco |
5 |
1 |
120 |
9 80 |
15,0 |
S |
|
1982 |
Golf |
5 |
1 |
120 |
10 20 |
16,0 |
S |
M |
1983 |
Foxtrot |
5 |
1 |
120 |
11 00 |
17,0 |
S |
M |
|
1984 |
Hotel |
5 |
1 |
130 |
9 60 |
13,0 |
S |
|
1985 |
India |
5 |
1 |
130 |
10 70 |
16.0 |
S |
M |
1986 |
Juliett |
5 |
1 |
130 |
11 00 |
17,5 |
S |
|
1987 |
Kilo 120 |
5 |
1 |
130 |
9 60 |
12,0 |
S |
|
1987 |
Kilo 130 |
5 |
1 |
130 |
9 90 |
13,5 |
S |
M |
1987 |
Kilo 160 |
5 |
1 |
130 |
10 80 |
15,8 |
S |
M |
|
1988 |
Lima 120 |
5 |
1 |
130 |
9 80 |
11,8 |
S |
|
1989 |
Lima 140 |
5 |
1 |
130 |
10 40 |
13,8 |
S |
|
1989 |
Lima 160 |
5 |
1 |
130 |
10 60 |
15,5 |
S |
M |
1989 |
Lima 170 |
5 |
1 |
130 |
11 20 |
17,0 |
S |
|
|
2000 |
Grand 2000 |
5 |
1 |
126 |
10 00 |
14,5 |
|
M |
|
NAPĘDY
Rok budowy |
Motolotnie |
Nazwa |
Ilość osób |
Silnik |
|
1980 |
// |
Moplik |
1 |
CZ-125 / 20 KM / |
1984 |
// |
Pulsar |
1 |
Rotax, T - 45 |
2000 |
// |
Grand 2000 |
2 |
Rotax, inne |
2004 |
Paraplan |
Paragrand |
2 |
Rotax, T - 45 |
|
Życzę wszystkim latającym na sprzęcie KANION zdrowia, długich lat życia, dużo radości w lataniu i tyle szczęśliwych lądowań co startów. Sznapka Zdzisław
|